✿Sarawak Blogger✿ Teringat pulak masa sekolah dulu - Marvin Mawan

21 Januari 2012

Teringat pulak masa sekolah dulu

 Dh 10 thn dah meninggalkan zaman persekolahan. Perasaan rindu kat member-member seperjuangan dulu sering bermain di kotak pemikiran. Entah ape le dia orang buat sekarang? bila aku nengok balik foto-foto

 kawasan sekolah aku dulu, sedih beb tapi ape kan daya kite bukan ada power pun nak kembali kan masa-masa dulu.

  sekolah rendah aku dulu SRB St Peter Saratok

.........................................................................................................................................................................
 lencana sekolah
smk kalaka roban

  Masuk pulak zaman remaja  hehe konon-konon dah remaja le tu. Mesti le remaja dulu kat sekolah rendah karang ni dah masuk sekolah menengah kan. seluar pun dah bertukar kaler, Dulu tak de awek sekarang dah ada awek haha, oii tak de le hehe aku mana ada awek kat sekolah dulu. Kalau kakak angkat tu ramai le. 

 Nak gi study malam je mesti kakak angkat aku tu beli jajan kat aku. Kakak aku tu kan pengawas, Tak tahu le kat mana dia sekarang dengar cerite dia dah jadi cikgu dah. Habis je spm lost contack aku dengan dia. masa tu kan mana ada nak minta no telefon. Yang ada pun tulis biadota je lah.

 Aku dulu tinggal kat asrama, dari form 1 sampai le form 5 balik umah pun sebulan dua kali. Nak balik tiap hari macam mana kalau rumah  dengan asrama bebatu-batu jauhnya.Memang susah le masa segala-galanya terhad.

 Budak sekarang bila nak gi sekolah mudah je aku tengok. Duduk je depan pintu umah dah siap ada van ambik bawa gi sekolah. Jauh bezakan zaman dulu ngan zaman sekarang. Dulu mana ade handfon karang ni leh dikatakan semua ada henpon. Yalah kan itu dulu mana leh sama ngan zaman sekarang.

Smart tak pemandangan padang sekolah aku ?... aa.aa ko jangan cakap tak smart, ko jangan cakap belubang-lubang kecik hati aku hehe.  Kat situ le aku main bola dulu dan sukan macam-macam. Tapi tak dapat diketengahkan ke pesada antara bangsa haha. Sekadar wakil sekolah leh lah :) tu pun tolong cikgu angkat air je haha.

Nampak tak bangunan kuning tu. aa masa aku sekolah kat situ dulu tu le rumah cikgu kami. karang ni tak tahu le nak kata ada lagi ke tak pokok yang melindungi bangunan cikgu kami tu.

Kalau ada sukan sekolah kan mcm  ni lah keadaan penyokong dan kumpulan sorak emm.... sedih bila ingat balik masa tu.


0 comments: