✿Sarawak Blogger✿ Maksud tahun Naga 2012 - Marvin Mawan

23 Januari 2012

Maksud tahun Naga 2012

Sempena menyambut tahun baru cina bagi tahun 2012 ni. Tergerak juge hati aku nak cari maksud di sebalik Tahun naga. walaupun aku bukan berbangsa cina tak-tak pun aku nak juge tahu le serba sedikit, Nanti orang kata ape plak takot-takot la kan orang kata mcm ni.

                      "ape le ko ni tak peka ngan keadaan sekeliling betul la"
Kang aku pulak yang kena. kan kan. Meriah betul le tahun baru cina tahun ni yang menyambut perayaan kat kawasan tempat aku tinggal sekarang ni kluang johor. malam td kan bunyi melcun alamaiii . lama tu tak henti-henti bunyi. klu tak silap masuk je pkl 12tengah malam sampai pukul satu baru lenggang sikit bunyinye.

Biasala kan perayaan. bukan selalu pun. Tapi kalau nak main benda letupan tu jaga-jaga le keselamatan ye.
oh ye... tadi aku kata nak cari maksud naga bagi tahun 2012 kan hehe leh melalut plak kat tempat lain ceritenya.

ohw.. macam tu 

p/s: kita kan 1 malaysia :)

0 comments: