✿Sarawak Blogger✿ Kenapa susah sangat melafaskan maaf :) - Marvin Mawan

24 Januari 2012

Kenapa susah sangat melafaskan maaf :)

Maaf ni semua kita tahukan disebalik perkataan maaf. Apabila kita melafaskan perkataan Itu kan dalam sesuatu perhubungan baik perhubungan persaudaraan ke,hubungan persahabatan,hubungan percintaan ataupun hubungan pekerjaan, hubungan sejenis  yang tu tak termasuk. Tapi kalau pernah lakukan dan dah bertoubat tak pe.

Dah tentu kita sebagai manusia biasa ni pasti mempunyai kesalahan yang kita sendiri sedar dan tanpa kita sedar pun. Oleh sebab itu dlm membina suatu perhubungan yang baik sesama kita..apabila kita mempunyai salah kepada sesama manusia, 

Dah tentu la cara terbaik kita bermaafan kan. Dia terima ke tak terima ke lafas maaf kita tu tak pe yang penting kita dah mohon maaf kan. kalau dia keras sangat nak berbaik-baik kita tak boleh nak kata apa. ape yang penting kita dah mohon maaf.

kalau tak tahu sangat cara nak mohon maaf ni boy ada bagi tips yang tak seberapa nak tips untuk di kongsi bersama.

MOHON MAAF

....................................................................................................................................................................
(tips gurau senda )

rakan sekerja

- "mat aku mintak maaf ye semalam aku sengaja je calar kereta ko sebab ko ambik awek aku"
 p/s- agak-agak le kan kalau ko sebagai mat ko nak lempang pakai kasut ke seliper haha

Awek

-"yang aku minta maaf ye semalam aku keluar date dengan anne"
p/s- kalau ko sebagai awek tu ape ko lakukan hehe

Bos kat tempat kerja

-"bos aku minta sory ye aku tak boleh datang kerja le esok"

bos tu tanya :sebab ape?

- esok aku nak tido kat umah lah

p/s: mcm mana kalau ko jd bos masa tu hehe

..................................................................................................................................................................
Bermaafan ni bukan bermaksud menghapuskan kisah silam yang pahit. Ia merupakan sebuah kenangan yang baik dan sihat bukan kenangan yang di hapuskan. Tetapi memaafkan apa yang tidak boleh kita lupakan dan mampu mencipta sebuah jalan yang baru. selepas bermaafan kita mampu mengubah kenangan masa lalu menjadi sebuah harapan di masa depan

p/s: maaf kalau ada silap dan salah :)



0 comments: