✿Sarawak Blogger✿ Bersihkan PC Anda Dengan CCleaner (sambil merapu haha) - Marvin Mawan

25 Januari 2012

Bersihkan PC Anda Dengan CCleaner (sambil merapu haha)

Info ini ramai orang dah tahukan. Tapi tak semua juga yang tahu. Tapi ada gak yang buat-buat tahu tapi tak tahu. Aku pun selalu juge guna tips tu masa kat sekolah dulu haha. mengelak dari kena marah kat cikgu le tu hehe. teruk betui le perangai masa tu.

Apa le malu sangat kata tak tahukan. Dah nama dia cikgu dah tentu kerja dia mengajar orang yang tak tahu. Biasa le budak-budak kan. Semua benda mak ayah dengan senior-senior yang tolong fikirkan.

Tapi tak boleh jadi juga kalau perangai mcm tu dibawa ke usia tua kan. Tak jadi kerja jawabnya. Kalau ahhhsik tunggu org je suruh suruh baru nak buat. Kalau macam tu sampai ke zaman le kerja tu tak siap kan kan kan.

ok tamat masa merapu disini boy nak kongsikan satu cara membersihkan PC dengan bantuan CCleaner. senang je cara nya mudah je. Download je..

Korang nak tahu tak apa tujuan CCleaner ni? Tujuan asal sebenarnya mcm ni. CCleaner ni berfungsi mencari dan membuang temporary file dalam komputer dengan pantas ia juga boleh membaiki registry dalam windows.

jika anda biasa guna 1-click-maintenance dari Tune up utilities, CCleaner ini sama saja fungsinya. tetapi lebih pantas dan pecuma.

Apakah temporary file?
 -ialah satu program yang dijalankan dlm windows,ia menghasilkan fail sementara yg dipanggil temporary file. Namun setelah program tersebut ditutup. Temporary file ini dibiarkan begitu sahaja lama-lama ia semakin banyak dan akan membazirkan ruang didalam hard disk.

-cereta dia lebih kurang mcm tu le kan

kalau tak nak membazir ruang

DOWNLOAD LE CCleaner IANYA percuma :)




KLIK DOWNLOAD


P/s: Tunggu pe lagi hehe :)

0 comments: