✿Sarawak Blogger✿ Kenapa ko add aku jd kwn kalau engkau benci aku - Marvin Mawan

21 Januari 2012

Kenapa ko add aku jd kwn kalau engkau benci aku

   Aku x faham le perangai sesetengah jenis manusia ni. Cerite  yang aku cerite ni  kan mengisahkan kehidupan di alam maya le ni. Kejadian ni berlaku kat face book. 

  Belum  jumpa di alam nyata dah tunjuk perangai benci org di alam maya aku tak faham le apa jenis sikap le dia ni. Nak katakan aku bersalah, setahu aku tak pernah aku buat salah kat dia.

  Susah le kalau mempunyai kwn mcm gini. Mula le niat aku nak klik butang remove stop jd kwn. Tp memandangkan aku ni ada le mempunyai sikap sabar dan berfikir fositive tak baik nak putus kawan mcm tu je tanpa tahu asal usul sebab musabab.

  Ada satu lagi sikap sesetengah insan yang aku tak suka kat facebook ni. Ikut suka mak bapak dia je nak memperburukan org lain tanpa usul kejadian. Kalau ia la pun kita tahu jangan le nak jaga tepi kain sangat. kain kita sendiri entah bersih entah tak.

 Agak-agak le klu nak sembang tu, ko sembang le ikut suke hati engko. Kan tu hati engko tapi jangan le sampai memilukan hati org lain. Apa kata kalau hati engko plak dipilukan ko nak tak? mesti engko taknak kan, mcm tu le org lain.

 Sama je kita manusia ni mempunyai perasaan sedih dan gembira. Lain le kalau kita ni jenis org UFO cakap mcm mana pun dia tak reti bahasa. tak sakit hati ,tak sedih perasaan marah lagi le dia tak faham.

 Aku tak le kisah sangat pun klu ko buang aku dr list kwn ko. bejuta lagi manusia kat dunia ni yang ada akaun facebook.

  emmm,, malas le aku nak sembang banyak. Nanti aku pulak org kata paku serepih mengata org dia yang lebih.
Bukan marah. tapi memang realiti benda tu jadi. aku cuma mengeluh je sikap segelintir insan-insan tu.


p/s: Tapi aku sedar,selagi bergelar manusia tidak akan lari dari kesilapan
(^_^)



0 comments: