✿Sarawak Blogger✿ Saya tak nak lawa yang penting ada - Marvin Mawan

27 April 2012

Saya tak nak lawa yang penting ada

Cerita pasal "lawa" ni semua manusia nak kan yang  pakwe atau makwe lawa, Tak cerita lagi pasal rumah ,kereta apa semua tu, semuanya nak yang lawa.

Kehendak manusia memang tak dinafikan la, semua benda dia nak kalau dapat. Tetapi disaat mengejar kehendak tu, tengok-tengok juga periuk nasi macam mana. Kang tak pasal-pasal tak cukup pulak periuk tu.

Aku bab-bab lawa ni memang aku sensitive sikit, sentuh plak bab kereta apa yang paling lawa, aku orangnya yang pergi dulu. Tapi sekadar tengok jelah... tak padan ngan poket haha

Nak dijadikan cerita, kehendak aku bab kereta ni tinggi beb. korang tengok gambar kat bawah ni.. nampak tak?

stormtrooper-super-car-ferarri-enzo-gemballa

"Wa tak kisah sangat, kalau korang nak tumpang" haha,,,angan-angan le jenin ni hehe... Tapi itu cuma kehendak je bab kereta ni. 

Walaupun kini boy tak mampu nak miliki tapi tak pe, Kereta "ford" boy tu pun dah memadai yang penting boy nak gi mana-mana kawasan tak kena hujan. Sama juga walau pun sampai nya lewat yang penting selamat... kena pulak dah habis bayar, Tak serabut kepala boy nak fikir tiap-tiap bulan.

syukur dengan apa yang ada. Kehendak ni tak leh ikot sangat naya badan. orang kata apa?
'Kalau nak pakai baju tu, ukur baju dibadan sendiri" Badan saiz L beli baju saiz XXL tak ke pelik jadinya...

0 comments: