✿Sarawak Blogger✿ Kehidupan di dunia facebook cari kawan?!? - Marvin Mawan

20 April 2012

Kehidupan di dunia facebook cari kawan?!?

Sebut je ayat “Face book” mesti ramai yang tahu, ya la kan … Facebook kan tengah Top meletop laman sosial masa kini.Kalau tak tahu apa itu “facebook’ memang jakun sangat la tu. husss cakap macam tu plak hehe tak baik tau cakap orang macam tu hehe ;) Mudahan-mudahan kekal top la sampai bila-bila. Mana la kita tahu, Zaman makin maju. manusia pun makin bijak.

Semua nak memperbaharuai apa yang ada. kira ok le tu,, menambah baik apa yang sedia ada. untuk kegunaan kita juga kan. kita guna seelok-eloknya akan elok le jadinya. Tapi kalau sebaliknya, akan terbalik la jadi nya haha. Faham-faham je la kan.

Tapi ada juga kes kat facebook ni pilih bulu kalau nak cari kawan… biarlah tu kan hak diaorang kan. pilih bulu yang aku maksudkan memang banyak. kalau nak senaraikan semua sekali memang berjela-jela panjangnya.

Tapi aku ambik satu kes je. Iaitu seperti apa yang tertera di gambar dibawah ni…..




Bila tengok je foto tu mesti faham kan. Tapi kalau aku tak kisah sangat engko seksi ke, tak seksi ke.sama je mana yang tak sombong, reti hormat orang lain. tak cemburu buta dan macam-macam lagi yang boleh diketogerikan sebagai negative.

Memang kesudah aku buat-buat tak nampak. Biarle nak kata aku sombong ke apa ke. Yang penting aku bukan mulakan dahulu.

Kalau aku senang je, Aku ikut je cara korang, Tapi kalau cara tu salah tak de la aku nak ikot hehe… aku ikut mana yang baik je korang buat. Ia lah cikgu dulukan pernah pesan, nak jadi baik kawan dengan orang baik.

Jadi diri sendiri jangan jadi orang lain, Apa kita tak bangga ke jadi diri sendiri?? cian mak ayah kita susah-susah kandung kan kita. lepas tu Tiba-tiba jadi orang lain plak. guna nama lain muka lain.

emmm sikap-sikap. Cakap panjang je tak guna juga. Aku luahkan kata-kata ni hanya untuk peringatan diri sendiri je…

selamat berbloger dan salam berfacebook buat semua :)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

1 comments:

agen bola terpercaya berkata...

semoga semakin berkah ini blognya,Amin