✿Sarawak Blogger✿ Mari kita nilai siapakah diri kita di FACEBOOK!!! - Marvin Mawan

24 April 2012

Mari kita nilai siapakah diri kita di FACEBOOK!!!

Pada update kali ini, boy ingin membawa kita supaya menilai siapa diri kita di facebook? Bukan nak mengaipkan seseorang individu jauh sekali untuk memperburukan sesiapa, Hanya untuk hiburan dan pengatahuan am diri boy dan pembaca :) jangan marah kat boy yee,,,, kita sama-sama menilai siapa diri kita :)

Jenis suka meluahkan perasaan.

Yang ini akan sentiasa update statusnya dengan ayat-ayat jiwang dan sedih.

boy: pernah juge sesekali update ayat yang segini tapi tak de sambutan dari pihak facebook, sebab ayat yang boy update tak power kot hehe.

Jenis muhasabah diri dan orang lain


yang jenis ini bagus kerana, kalau update selalu memberi tunjuk ajar kepada diri sendiri dan orang lain.

Jenis suka meng HACK orang lain punya facebook


Golongan yang jenis ini susah nak cakap, kenapa suka sangat simpan perasaan dengki kat orang lain.
ape ada dapat duit beribu-ribu ke kalau hack akaun face book orang, tak de makna nya.

Manusia yang perasaan bagus


Golongan ini pun tak terkecuali, ape dia memiliki muka cantik? kacak atau kaya status yang di update semuanya berbau menunjuk-nunjuk. walaupun kita memiliki semua tu tetapi semua tu tak kekal, cantik  kacak macam mana pun lama-lama kita akan tua jugak. Kaya macam mana pun harta bukan boleh bawa mati.


Jenis yang suka upload gambar


Yang jenis ini biasanya golongan akan selalu mengupload gambar dirinya sendiri lepas tu letak tajuk, "no edit ok" tau le yang muka awak tu cantik tapi tak yah le nak cakap. lepas tu ada pula jenis yang letak tajuk  "gambar hodoh je" kalau boleh tak payah nak letak tajuk macam gitu. kesian mak ayah yang lahirkan kita, lepas tu kita tak bersyukur dengan diri sendiri...
ada plak letak tajuk "tak tahu nak letak tajuk apa" bukak album cek-cek mulut muncung macam itik lepas tu tangan kat pipi,, hehe jangan marah ye :) tu kan stail kan tapi agak-agak le kan kalau nak meraih simpati atau ingin menunjuk-nunjuk.

Jenis yang suka "like" bertujuan statusnya pun akan di "like"


Tapi yang jenis ni kira ok sikit, mungkin dia bersetuju dengan update orang tu. Orang yang suka 'LIKE' status orang ni adalah orang yang berfikiran terbuka, dan senang dibawa berbincang.



Jenis sindir-menyindir


Yang ni boy tak nak cerita kita fikir sama-sama. ok setahu boy yang memiliki akaun facebook ni semua dah matang-matang. Sebab kalau kita sign up akaun facebook dalam usia yang bertarikh muda pihak facebook tak akan luluskan pemohonan tersebut sebab usia bawah umur.


dan banyak lagi jenis-jenis yang tak tersenarai...... lain hari boy "BIKIN" lain entry ok..... :)
sambunganya.............

Terima kasih kerana sudi membaca, kalau ada silap dan salah maaf ku pohon :)


0 comments: