✿Sarawak Blogger✿ Kisah facebook |satu| - Marvin Mawan

26 Februari 2012

Kisah facebook |satu|

Boleh dikatakan 2/3 penduduk dunia ini ada memiliki akaun facebook sendiri. Yang berkongsi akaun pun ada.

Bio la dia nak kongsi ke atau tak terpulang pada tuan punya milik kan hak masing-masing apala nak di kisah sangat. Manusia ni kan mempunyai cita rasa dan perangai yang berlainan,

Boy bab kongsi dan tak tu boy langsung tak nak ambik kisah sangat. Baik lelaki ke popoan ke mana yang senang di bawa sembang/chat. Boy layan ja.... kecuali masuk bab umpat mengumpat.

Terus terang boy gi tahu semua, boy  tarik diri dan keluar dari sidang dewan walaupun tajuk yang dibentangkan
sangat hangat dipasaran. Tak baik nak mengumpat orang, entah-entah kita sendiri lagi teruk.

Memang la kita sendiri tak sedar apa yang kita lakukan, tapi orang lain kalau dia dah menjelma jadi cermin macam-macam kesalahan yang kita ada. Tu le pasal, baik tarik diri dari menghadiri sidang-sidang yang segitu.

ehh...kadang-kadang boy gelak sorang pun ada bila tengok gelagat-gelagat kat facebook tu. Luahan perasaan sangat ketara sekali. termasuk la dengan boy pun sekali sekala haha.... sesaja je... nak wat mcm gitu pun.
tak niat pun hendak menyakitkan mana-mana pihak, hanya luahan merepek merapu ja.

Yang berlagak pandai, pun ada juga. dia lah loyer dia la doctor dia la pensyarah segala-galanya dia yang betul. Pantang kalau kita komen sikit dia mesti tunjuk perangai semua dia tahu. Walau tahu macam mana sekali pun.
bawa-bawa la,, sikap tu merendahkan diri.

Tak semua orang memahami jiwa kita,oleh itu tak boleh la kita main redah ja cakap tanpa memikirkan perasaan orang yang disampaikan berita tu. Agak-agak la kalau nak skema tu atau nak gurau ke. tengok keadaan sekeliling. kalau kita sorang-sorang ja kat tempat tu tak pa. Lantak la awak nak cakap apa pun.

laaa,,,,,,, dah melalut panjang dah entry boy ni. ok la. lenn kali kita sambung kisah dua pula ye...

jaga diri hiasi pribadi
kisah facebook siri |satu|

---------->

Dan akan bersambung di edisi seterusnya
kisah facebook siri |dua|


salam boy sampaikan buat semua

0 comments: