✿Sarawak Blogger✿ Jangan sombong okeyy - Marvin Mawan

20 Mac 2012

Jangan sombong okeyy

Kita hidup ni .. tak yah le nak sombong sesama kita. Takkan jadi apa kalau sombong pun.
pernah tak dengar cerita siapa sombong paling tinggi, ia dapat hadiah, tak de nye...

siapa minat dengan orang sombong ni. ehh kalau ada yang minat tu, mungkin dia tak tahu beza mana baik mana buruk untuk kegunaan hidup dia.

Untuk ape sombong . untuk ape? jom kita fikir sama-sama, hasilnya orang tak suka lagi ada. Pelik aku nape le suka sangat hendak menyombong diri. Mungkin dia ingat dia dah baik sangat kot, atau pun ilmu dia dah banyak sangat untuk disombong kan kat orang lain.


ok senang cerita macam ni je la, kalau kita rasa diri kita pandai, smart, kaya, berkerjaya, berilmu dan banyak lagi ketogeri yang mungkin boleh menyombongkan diri ni. Entah-entah orang lain mungkin lebih baik dari hidup kita, tapi saja ja tak nak tunjuk .


susah nak cakap lebih mengenai sombong ni, kita bagi nasihat macam mana pun kalau jiwa dia dah sebati dengan perangai yang dia kata elok tu. tak jadi menda... 


bior la... hak dia nak macam tu. Tapi, kalau boleh hilangkan sikap tu kalau ada, 


Peringatan yang segini, boy pesan untuk diri boy.... supaya tak memiliki sikap sombong dengan orang lain . Tapi kalau orang chop kita sombong jugak padahal kita tak sombong, tu pun jadi satu masalah besar.


Ape-ape pun sabar je menghadapi semua pekara tu. :)

0 comments: