✿Sarawak Blogger✿ Antara keburukan terlalu mengikut Nafsu seks - Marvin Mawan

17 April 2012

Antara keburukan terlalu mengikut Nafsu seks

Seks-di-dalam-MOBIL

Info ini dipetik dari ‘The Frisky’ dimana menceritakan 4kisah unik yang membawa keburukan kerana terlalu gairah dan bersemangat melakukan hubungan seks hingga memundaratkan kesihatan. Berikut adalah 4 kisah yang unik yang boy maksudkan.

 

1. TULI AKIBAT BERCIUM

 

-Bercium adalah langkah awal yang paling digemari sesetegah pasangan sebelum melakukan hubungan seks. Namun perlu berhati-hati, kenapa boy kata perlu berhati-hati? kerana menurut info yang boy baca di ‘The Frisky’ Seorang wanita yang berasal dari china terpaksa dihantar ke hospital kerana hilang pendengaran, di telinga kirinya akibat bercium.

 

ciuman yang terlalu bersemangat dan ghiarah akhirnya memecah gegendang telinga. Antara sebabnya adalah ciuman mengurangkan tekanan udara pada mulut, sehingga menarik keluar gegendang telinga keluar dan mengakibatkan kerosakan gegendang tersebut. dan akhirnya tuli.

 

-menurut info bercium dalam keadaan normal dan  senang cerita tak terlampau ganas boleh tak salah tetapi hubungan mesti sah dan jangan terlalu memberi tekanan pada mulut pasangan kerana, tak pasal-pasal pasangan anda jadi tuli pulak, haha siapa yang susah mereka dan keluarga mereka yang susah.

 

2. LUMPUH KERANA CIUM DI BAHAGIAN LEHER

 

-Seorang wanita yang berasal dari new zealand dihantar ke hospital kerana lumpuh disebabkan ciuman yang menyebabkan stroke kerana dicium pasanganya di bahagian leher yang terlampau dan terhasilnya gumpalan darah di pembuluh arteri pada leher sebelah kiri, Hal tersebut disebabkan hisapan yang terlalu kuat, sehingga menimbulkan trauma fisik. Dan akbiatnya terjadi gumpalan darah di dalam saluran darah.

 

3. TERTELAN KONDOM

 

-Kondom seharusnya menjadi penghalang sesetiap pasangan daripada mengandung semasa melakukan hubungan intim. telah menimbulkan kes yang tak sepatutnya berlaku apabila seperti yang dialami seorang wanita di india, ia menderita batuk dan demam makan masa yang lama untuk sembuh kembali, meskipun sudah diberi antibiotik dan ubat, kondisinya itu terus belarutan tanpa diketahui penyebabnya. Setelah dibawa ke hospital dan disyaki punca wanita tersebut itu batuk disebabkan kondom melekat di bahagian kerongkongnya selama enam bulan. semasa melakukan oral seks tanpa dia sedari.

 

 

4. HILANGAN INGATAN

 

-Seorang wanita berusia 59 tahun yang berasal dari washinton, tiba-tiba runsing dan binggung tanpa sebab dan tidak boleh mengingati apapun. Setelah dibawa suaminya ke hospital disyaki wanita tersebut didiagnosis terkena Transiet global Amnesia (TGA) dan penyebabnya adalah berpunca dari melakukan hubungan seks. menurut info yang dipetik dari “detikhealth" Gejala TGA biasanya berlaku adalah disebabkan melakukan aktiviti lasak, semasa melakukan hubungan intim sesama pasangan, olahraga berlebihan, berendam didalam air sejuk atau panas terlalu lama dan melakukan kerja-kerja berat sehingga berlaku goncangan kuat dibahagian kepala. TGA sering terjadi kepada pasangan tua. Boy tak tahu kenapa pasangan tua sering mengalami keadaan sebegitu, mungkin atas  faktor tenaga berkurangan tak seperti masa muda-muda dulu. Tetapi golongan muda pun tak terkecuali daripada TGA sekiranya melakukan apa-apa aktiviti lasak yang boleh menyebabkan gegaran kepala.

0 comments: